pilates-7402-b.jpg

 

Pilates

 

Pilates, Joseph Pilates tarafindan gelistirilmis etkili bir egzersiz yöntemidir. Birçok çeşitli egzersizin var olduğu ve bu egzersizlerin sonsuz varyasyonlarının yapılabildiği Pilates egzersiz programı bireysel ihtiyaçlara göre çalışma programı oluşturulabilecek en etkili egzersiz sistemlerinden birisidir.

Temelinde altı ilkeyi bulundurur: Kontrol, Nefes, Akıcılık, Doğruluk, Merkezileştirme ve Denge.

 

Bu ilkeler göz önünde bulundurarak yapilan Pilates egzersizleri zaman icerisinde bedeninizde ciddi olumlu degisiklikler saglayacaktır.

 

Pilates topları, lastik bantlar, çember ve egzersiz minderinin kullanıdığı Pilates egzersiz programi, vücut sağlığı için de mükkemmel bir yöntemdir. Rahat ve bedeni saran spor giysilerle yapilir. Doğru kıyafet seçimi her spor alanında olduğu gibi pilateste de önemlidir.

 

Matwork Reformer ve Trapeze

 

Mat çalışmaları yumuşak minder üzerinde yapılan çalışmalardır. Bu çalışmaların büyük bir kısmı gövdenin denge unsurunu sağlamasına odaklıdır. Minder uzerinde yapılan dengeli ve akıcı hareketler sinir sistemi, kas ve eklemlerle bir bütünlük icerisinde bedeni düzgün ve dinamik bir şekilde çalıştırır. Teaser, Roll up,  one leg circle, saw, side kick, seal gibi egzersizler mat üzerinde yapılan egzersizlerden sadece bazılarıdır.

 

Reformer egzersizleri, Joseph Pilates tarafindan tasarlanmis, günümüze kadar cok az değişikliklerle gelmiş olan Reformer Pilates aleti üzerinde yapılan çalışmalardır. Bu alet yerçekim kuvvetini azaltarak vücudun esnemesi ve güçlenmesi için kullanılır. Bir platform "taşıyıcı" üzerine uzanılarak yay kuvvetinin sağladığı direnç ile alete bağlı bulunan kayış ve bantlar yardımıyla hareketler yapılır. Yaylarin artırılmasıyla direnç fazlalaşır ve yapilan hareketin zorluğu artırılabilir. Bu da zaman içerisinde vücudun gelişip güçlenmesini sağlar. Footwork, Feet in Straps, Coordination, Short box egzersizleri Reformerda yapilabilecek egzersizlerden birkaçıdır.

 

Trapeze Table diğer adı Cadillac olan pilates aleti reformerdan farklı olarak üzerinde asılma barları bulundurur. Asılma barları ve bantlarıyla yapılan çalışmalar yer çekimine karşı yapılan vücudu yenileyici ve şekillendirici egzersizlerdir. Denge, Kontrol ve merkezileştirme hareketlerin temelini oluşturan unsurlardir.

 

Doit sağlıklı yaşam merkezinde pilates;dengeli kas gelisimi, koordinasyon, kuvvet, duzgun postur, mental ve ruhsal yenilenmeyi artırarak sağlığınızı arttırmayı hedeflemektedir.

Arama Yap

+
doitLoad