beslenme-ve-diyet-9400-b.jpg

 

SPOR PERFORMANSINI ETKİLEYEN 3 FAKTÖR

 

  • Beslenme
  • Sportif Rehabilitasyon
  • Atletik Performans

 

Spor beslenmesi günümüzde yetersiz kaldığı için sporcu performansını ciddi oranda etkileyen bir faktör olmakta ancak gerekli özenin gösterilmesi ile pozitif gelişim kısa sürede kaydedilebilmektedir.

 

DOİT SAĞLIKLI YAŞAM MERKEZİNDEN SİZE ÖZEL BESLENME PROGRAMI

 

Laboratuvar bulguları, boy, kilo, spor branşı ve benzer birçok faktör göz önüne alınarak sezon öncesi, sırası ve sonrası dönemde uygun ve sürdürülebilir beslenme programıyla spor performansınızı arttırabilirsiniz.

 

 

  • Sporcu beslenmesi nasıl olmalı?

    Egzersiz yapan ve profesyonel anlamda sportif faaliyet gösteren bireylerde sürekli aktivite halinde olan kaslar, onları besleyecek gıdalara ihtiyaç duyarlar. yapılan son araştırmalarda, kas yapımı ve dayanıklılığın artması için proteinlerin ve karbonhidratların önemini vurgulamaktadır. Bu nedenle doğru beslenme programında bireyin tüm ihtiyaçlarını doğru kaynakların bir arada olarak eksiksiz sağlanması öncelikli tutulmalıdır.

    Karbonhidrat, protein ve yağ kaynakları gereksinimleri karşılayacak düzeyde yeterli ve dengeli olarak karşılanarak sporcu performansında en üst düzeye ulaşılabilir.

  • Sporcunun günlük protein ihtiyacı ne kadardır?

    Sporcunun günlük tüketmesi gereken protein ihtiyacı; yaşı, kilosu, boyu, yaptığı spor branşı ve sezondan etkilenmektedir. Günümüzde çok fazla yanlış algı oluşan konulardan biri protein tüketimidir. Beslenme otoritelerine göre günlük enerji ihtiyacının %15-20 si proteinden oluşmalıdır. Sporcular için ise üst sınır %25-28 civarı olarak belirlenmiştir.

    Bunun dışında karbonhidrat ve yağın az miktarlarda tüketilip proteinin önerilen yüzdelerin çok fazla üzerinde olması kişinin ilerleyen dönemlerde böbrek ve karaciğer fonksiyonlarında aksaklıklara neden olabilir. Bunların bilincinde DOiT Sağlıklı Yaşam Merkezi'nde size sunulan multidisipliner yaklaşımla beraber doğru ve sürdürülebilir beslenme programıyla optimal sağlığa erişebilmek mümkündür.

  • Sporcunun günlük su tüketim miktarı ne kadar olmalıdır?

    Sporcunun su gereksinimi enerji ihtiyacı ve yaptığı spor branşına göre değişiklik göstermektedir.Eğer doğru miktarda gereksinim karşılanmaz ise dehidrate durumu ortaya çıkar ve yaşamı tehdit etme derecesine kadar ciddi sonuçlara yol açabilir.

     

    Dehidratasyon; Spor yarışmalarında ve antrenmanlarda sıklıkla görülen bir durumdur. Bu durum toparlanma periyodu sürecinde besin ve sıvı alımı ile karşılanmaya çalışılır.  Vücutta oluşan sıvı kaybının yeterli düzeyde yerine koyulmaması sadece performansı düşürmekle kalmaz bununla birlikte sporcularda ciddi düzeyde sağlık problemlerine ve hatta ölümlere yol açmaktadır.

Arama Yap

+
doitLoad