blog-3838-b.jpg

INJURY PREVENTION / SAKATLIK ÖNLEYİCİ PROGRAMLARIN ÖNEMİ

injury-prevention-sakatlik-onleyici-programlarin-onemi-5131.png

Spor, sağlıklı yaşamın en önemli komponentlerinden birisidir. Tüm spor branşları göz önünde bulundurulduğunda aktiviteyi gerçekleştirirken sedanter bir insana göre yaralanma riski önemli ölçüde artmaktadır. Bu durumu minimize etmek için “Injury Prevention/ Sakatlık Önleyici” programlar düzenli ve doğru zamanda uygulandığında bizlere önemli ölçüde fayda sağlayacaktır.

Devamını gör

Muay Thai Sporunun Kazandıracakları

muay-thai-sporunun-kazandiracaklari-6994.jpg

Bilindiği gibi Muay Thai Kickboxing Dünyanın en sert sporlarından biridir. Bu spor, dövüş teknikleri öğrenmek için realitesi açısından en doğru adrestir. Dolayısıyla belli seviyeye gelmiş sporcularda uygulama yönünden sertlik olabileceği doğrudur. Fakat Muay Thai sporunun kazandıracakları sadece sertlik değildir. Alışma, gelişme ve tecrübe evreleri süresince sporcuya sadece dövüş teknikl...

Devamını gör

FASYA NEDİR?

fasya-nedir-7655.png

Vücudumuzu bir greyfurt olarak düşünürsek dış kabuğuna cildimiz, greyfurtun içi ile kabuğu arasında kalan beyaz tabakaya da fasya diyebiliriz. Kısaca fasya; vücudun bağ dokusudur.

Devamını gör

Torasik Mobilite

torasik-mobilite-7663.jpg

Torasik omurga, boynunuz ile belin alt kısmı arasındaki omur bölgesinin orta bölümüdür. 12 torakal omurgadan (T1-T12) ve göğüs kafesinden oluşur.. Gövdeyi dik tutmaya yardımcı olur ve göğüsteki hayati organları korur.

Devamını gör

HAREKETSİZ YAŞAMIN İNSAN SAĞLIĞI ÜZERİNE ETKİLERİ

hareketsiz-yasamin-insan-sagligi-uzerine-etkileri-47.jpg

Hareketsizlik ölüme neden olan risk faktörleri arasında 4.sırada. Dünya Sağlık Örgütü raporlarına göre hareketsizlik birçok ülkede hızlı bir şekilde yaygınlaşıyor ve kanser, kalp-damar hastalıkları, obezite, tip2 diyabet, kemik erimesi gibi birçok hastalığın artışına neden oluyor. Bilimsel veriler hareketsizliğin tüm dünyada ölüme neden olan risk faktörleri arasında 4.sırada olduğunu gösteriy...

Devamını gör

Omuzda Subakromiyal Sıkışma Sendromu Nedir?

omuzda-subakromiyal-sikisma-sendromu-nedir-5457.jpg

Subakromiyal Sıkışma Sendromu; omuza aşırı yüklenme, uygun olmayan antrenman veya çalışma pozisyonu ile tekrarlayan mikrotravmalar sonucu subakromiyal alanın daralmasıyla, kolun özellikle elevasyonunda ortaya çıkan ağrılı ark ile karakterizedir.

Devamını gör

MENİSKÜS 1 - MENİSKÜS NEDİR?

meniskus-1-meniskus-nedir-9044.jpg

Halk arasında bu yapıyı ilgilendiren travmaları tanımlarken ya da aktarırken yanlış kullanım nedeniyle ‘’menisküs’’ tabiri bir diz rahatsızlığı olarak algılanmaktadır. Genel kanının aksine ‘’menisküs’’ bir rahatsızlığın ismi değil diz eklemindeki temel yapılardan birisidir. Her iki diz ekleminde de iç (medial) ve dış (lateral) olarak adlandırılan iki adet menisküs yapısı mevcuttur.

Devamını gör

KAS YARALANMALARI - 2

kas-yaralanmalari-2-8189.jpg

Kas yaralanmaları hemen hemen tüm spor branşlarında en sık karşılaştığımız problemlerden birisi olmuştur. Gerek zaman kaybına neden olması gerekse tedaviye harcanan maliyetlerin yüksek oluşu hem sporcuları hem de kulüpleri olumsuz yönde etkilemektedir. Son yıllarda bu olumsuz durumları minimize etmek amacıyla “İnjury Prevention / Sakatlık Önleme“ çalışmaları üzerinde yoğunlaşılmaktadır.

Devamını gör

UZUN SÜRELİ TATİLLERİN KAS AĞRISI ÜZERİNE ETKİLERİ

uzun-sureli-tatillerin-kas-agrisi-uzerine-etkileri-808.jpg

DOiT Sağlıklı Yaşam Merkezi’nin Beykoz ve Kadıköy adreslerinde uygulanmakta olan GTOS Terapi, bel ve boyun ağrıları için etkili ve kalıcı çözüm sunmaktadır. GTOS Terapi, sadece dönemsel koşullardan ötürü oluşan kas ağrıları için değil aynı zamanda en kronik kas ağrılarında bile hızlı ve etkili bir manuel tedavi uygulamasıdır.

Devamını gör

AŞİL TENDİNOPATİSİ NEDİR ?

asil-tendinopatisi-nedir-5322.jpg

Aşil tendonu, her ne kadar vücuttaki en kalın ve en sağlam yapıdaki tendon olsa da kanlanması nispeten kısıtlı kaynaklardan olmaktadır. Bu özellik Aşil Tendonu’nu, enflamatuvar patolojilere ve rüptürlere yatkın bir hale getirmektedir.

Devamını gör

BAYRAM´A ÖZEL BESLENME ve ET PİŞİRME ÖNERİLERİ

bayram´a-ozel-beslenme-ve-et-pisirme-onerileri-5938.jpg

Et tüketiminin çok fazla arttığı Kurban Bayramı’nda, sadece ana yemeklerde değil bayram ziyaretlerindeki ikramlarda da mümkün olduğunca az ve hafif olan gıdaların tüketmek sağlık açısından önemli rol oynuyor. Kurban etinin, kesimden sonra en az 12-24 saat bekletilerek tüketilmesi gerekiyor.

Devamını gör

Kalça Egzersizleri Hakkında Bilinmesi Gerekenler

kalca-egzersizleri-ve-kalca-egzersizleri-hakkinda-bilinmesi-gerekenler-1032.jpg

Squat, alt beden kuvvetini ve vücut fonksiyonelliğini geliştirmede son derece önemli bir harekettir. Ancak kalça egzersizlerinde en iyileri arıyorsak ilk sırada olmaması şaşırtıcı değildir. Siz değerli takipçilerimiz bu yazıyı okuyarak yapacağınız antrenman düzenlemelerinizden sonra farkı hissedeceksiniz.

Devamını gör

NEDEN KOŞU DİRİLLERİ

neden-kosu-dirilleri-4008.jpeg

Koşu dirilleriyle çalışmak, değişen hareket düzlemlerinde hareketi teşvik ederek formunuzu, gücünüzü, verimliliğinizi ve genel atletizminizi geliştirmeye yardımcı olur. Verimli bir şekilde çalışmak ve yaralanmaları önlemek, doğru becerileri geliştirmek ve spora yeni başlayanlar için önemli bir yoldur.

Devamını gör

AYAKKABI SEÇERKEN NELERE DİKKAT ETMELİYİZ?

ayakkabi-secerken-nelere-dikkat-etmeliyiz-2826.jpg

Günümüzde çoğunlukla; ayakkabın markası, modeli, üzerindeki süslemeleri, rengi, popülerliği vb. fonksiyonel fayda içermeyen kriterler ile ayakkabı seçimi yapma hatasına düşmekteyiz. Bu durumun olumsuz sonuçlarını kısa vadede görmüyoruz fakat uzun vadede sağlık kaybı riski ile karşı karşıya kalıyoruz. Peki ayakkabı seçerken ve kullanırken nelere dikkat etmeliyiz?

Devamını gör

Takım Sporlarında Yağ Tüketimin Önemi

takim-sporlarinda-yag-tuketimin-onemi-6234.jpg

Çoğu takım sporunun karakteristik özelliği, oyun sırasında kısa süreli patlayıcı güç gerektiren hareketlerin yoğun olarak yapılmasıdır. Vücudun ilk enerji kaynağı karbonhidratlar olmasına karşın özellikle 1 saat ya da daha uzun süren aktivitelerde, yağlar da temel enerji kaynağıdır.

Devamını gör

12345

Arama Yap

+
doitLoad